banner

Hijyen Gıda Paketleme Ambalajları

Gıda sektörünün ambalaj talepleri
Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de tüketicilerin sağlıklı yaşama ve doğaya yönelik duyarlılıkları artıyor.

Hangi ürünü üretirsek üretelim onu sağlıklı, uygun ve doğru ambalaja koymak zorundayız. Söz konusu gıda ve sağlık sektörü olduğu zaman bu durum çok daha kritik hale geliyor.

Güncel mevzuatın takibi ve geliştirilmesine yönelik ciddi çalışmaları yakından takip ediyoruz.

Tedarikcisi olduğumuz tüm kuruluşlar ile bilgi birikim paylaşması yapmaktan çok mutluyuz.

Türkiye’de ambalaj malzemeleri temel olarak kâğıt/karton, plastik, cam, metal ve ahşap ağırlıklı olmak üzere beş ana gruba ayrılmaktadır.

Ancak içindeki ürüne fiziksel ve kimyasal açıdan uygun yapılarda düzenleme yapılması zorunluluğu, ana malzemelerin yeni teknolojilerle işlenerek farklı kullanımlarını ortaya çıkarmakta, malzemelerde koruyuculuk ve raf ömrü açısından esneklik sağlanmaktadır.

Ana malzemeler doğrudan kullanıldığı gibi kendi aralarında ya da birbirleri ile bağlanmak, bir ya da iki yüzeyine kaplama yapılmak suretiyle esnek ambalaj olarak kullanıma sunulmaktadır.

Türkiye’de ambalaj malzemesi kullanan üretim sektörleri genel olarak aşağıda açıklanan gruplara ayrılmaktadır.

  1. Şeker ve şekerleme ürünleri; çikolata, çiklet ve nugat ürünleri,
  2. Un ve unlu ürünler; bisküvi, kek, snack ve ekmekler,
  3. Yağ ve yağ ürünleri (sıvı, katı); tereyağı ve margarinler,
  4. Çeşitli peynirler (eritme, kaşar ve diğer yumuşak ve sert peynir ürünleri)
  5. Sabunlar, kozmetikler ve hijyen kâğıt ürünleri,
  6. Deterjan ve temizlik ürünleri (toz, sıvı, jöle, krem),
  7. Çorbalar, baharat, puding ve diğer toz gıda ürünleri,
  8. Süt ve süt ürünleri (yoğurt, ayran),
  9. Su ve maden suları,
  10. Alkollü ve alkolsüz içecekler (meyve suları, kolalar ve gazozlar),
  11. Sigara ve tütün ürünleri,
  12. Çay, kahve, kakao ve tuz ürünleri,
  13. İlaç ve sağlık ürünleri,
  14. Mayalar (yaş ve kuru mayalar, instant mayalar),
  15. Et ve et ürünleri (sığır, dana, koyun, kanatlılar, tavuk, balık ve deniz ürünleri),
  16. Fındık, fıstık, ceviz, zeytin, patates unu ve cipsleri, meyve kuruları gibi tarım ürünleri,
  17. Diğerleri (çocuk mamaları, zirai mücadele ilaçları, etiketler vs),
  18. Gıda-dışı sanayi ürünleri (ev gereçleri, tekstil ürünleri, süs eşyaları, şişe ve diğer sanayi ürünleri).

Ambalaj, ürünleri dış etkilerden koruyan, onları bir arada tutarak taşıma, depolama, dağıtım, tanıtım ve pazarlama işlemlerini kolaylaştıran, metal, kâğıt, karton, cam, plastik vb. malzemelerden yapılmış dış örtülerdir.

Kısaca ambalaj, içinde ürün bulunan koruyucudur. Ürünü çarpma, ıslanma, zedelenme gibi fiziksel etkilerden korur.

Ambalaj, ürünün tüketiciye en ekonomik yolla ulaşmasını sağlamak, depolama kolaylığı yaratacak ürünler üretmeye sunmaya devam etmekteyiz.

WhatsApp chat